SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı işlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı biraz daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çallıkışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha çok evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.